You need Flash player 8+ and JavaScript enabled to view this video.

premiera "HYMNU DO MIŁOŚCI" Marty Górnickiej

HYMN DO MIŁOŚCI na orkiestrę, chór pluszaków i innych to spektakl o Europie, która zwiera szyki. Kolejne narody podnoszą okrzyk: Oddajcie nam nasz kraj! A Polacy gorliwie stają w tym chórze.
To też spektakl o tym, że każdy naród lubi zapominać. A ludzie-bomby są już tak wkurzeni, że wybuchają. I w ten sposób wszystko się powtarza. A orkiestra gra.
Więc specjalnie dla nas chór zaśpiewa Piosenkę o Zapominalskim Narodzie:

PRAWDA jest taka, że ten NARÓD pozwolił na to by to się stało. Żeby umarły te Niektóre, te Wybrane dzieci, choć przecież to nie były jego dzieci, dzieci tego narodu. Ok. Więc w porządku. I w ogóle to nie był TEN kraj tylko TAMTEN: (wysoko i nisko) NIEMCY. I o tym nic nie wiemy. TEGO NIE WIDZIELIŚMY. Pewne fakty zostały dopasowane do potrzeb fabuły. I ponieważ NA WŁASNOŚĆ mamy od niedawna ten kraj i ten naród, więc walczymy, walczymy żeby to był NASZ kraj, nasza POLSKA, wyłącznie NASZA, NASZA WŁASNA.
Więc teraz też nie możemy sobie pozwolić przyjąć tych Uciekających. Ach, nie możemy sobie pozwolić. Mamy dużo miejsca, ale nie wystarczająco dużo. Nic już nie wciśniemy. Kochajmy ich na ich własnej ziemi i w ogóle niech najpierw pomogą ci, co zawinili. A w dodatku wszyscy dostaliby nasze promocje na smartfony i wszystkie przeceny na wyprzedażach.
A My Polacy tak mamy…
GOŚĆ W DOM - BÓG W DOM
… lubimy niskie ceny!

 

W HYMNIE DO MIŁOŚCI komponuję potworny „Śpiewnik narodowy”, żeby pokazać jaką fantazją na temat rzeczywistości może być pieśń, ale też, by przypomnieć, że pieśń – marsz – może prowadzić do mordu.
Jak dziś brzmi hymn narodów Europy? Jak brzmi hymn Polski?
Wierzę, że CHÓR jako figura zbiorowości potrafi pokazać, jak działają nieświadome mechanizmy zbiorowe. Jego pieśń ujawnia grozę wspólnoty spojonej miłością do ojczyzny zamieszkiwanej wyłącznie przez Swoich. Ojczyzny-rodziny, której trzeba zapewnić bezpieczeństwo i czystość, to znaczy pozbyć się wszystkich obcych ciał – innych ras, innych wyznań, innych orientacji. Taka miłość jest perwersyjną realizacją przykazania „Kochaj bliźniego swego, jak siebie samego”! To ona powołuje do działania Czyścicieli/Zbawicieli, którzy walczą o to, byśmy bez przeszkód mogli kochać naszych takich–jak–my braci. „Musicie mnie czcić za moje siedemdziesiąt siedem ofiar – domaga się od nas Andreas Breivik – Akcje takie, jak moja, ratują setki tysięcy istnień, które inaczej przepadłyby w czasie nadchodzących wojen domowych. Robię porządek ze światem. Przychodzę, żeby leczyć”.
Breivik z uśmiechem powtarza, że jest całkowicie zdrowy, o czym świadczy cała historia naszej cywilizacji. Czy mamy siłę, by przeciwstawić się tej logice?

Marta Górnicka

 

W chórze zaśpiewają: aktorzy i aktorki Teatru Polskiego w Poznaniu, aktorzy i aktorki Chóru Kobiet, amatorzy, dzieci, dorośli z zespołem downa, seniorzy.

 

„HYMN DO MIŁOŚCI” to trzecia część tryptyku „MATKA COURAGE”. Jego druga część została uznana przez krytyków NACHTKRITIK.de za jeden z najlepszych spektakli roku 2015 na terenie Niemiec, Austrii i Szwajcarii.

 

koncept, reżyseria, tekst libretta: Marta Górnicka
muzyka: Teoniki Rożynek
choreografia: Anna Godowska
dramaturgia: Agata Adamiecka
scenografia: Robert Rumas
kostiumy: Anna Maria Karczmarska
lalki: Konrad Czarkowski (Kony Puppets)
reżyseria świateł: Artur Sienicki
produkcja: Izabela Dobrowolska, Agnieszka Różyńska
asystent reżyserki: Arnold Prządka
asystentka choregrafki: Anna Krysiak
asystentka kostiumografki: Agnieszka Majkutewicz
asystentura i konsultacja muzyczna: Joanna Piech-Sławecka
kierownik produkcji: Andrzej Szwaczyk
inspicjent: Magdalena Matusewicz

 

obsada:
Sylwia Achu, Pamela Adamik, Anna Andrzejewska, Maria Chleboś, Konrad Cichoń, Piotr Dąbrowski, Tymon Dąbrowski, Maciej Dużyński, Anna Gierczyńska, Paula Głowacka, Maria Haile, Wojciech Jaworski, Borys Jaźnicki, Katarzyna Jaźnicka, Ewa Konstanciak, Irena Lipczyńska, Kamila Michalska, Izabela Ostolska, Filip Piotr Rutkowski, Michał Sierosławski, Ewa Sołtysiak, Ewa Szumska, Krystyna Lama Szydłowska, Kornelia Trawkowska, Anastazja Żak

 

Koproducenci: Fundacja Chór Kobiet, Teatr Polski w Poznaniu, Ringlokschuppen Ruhr, Maxim Gorki Theater


Partnerzy: Goethe-Institut, Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski


Projekt współfinansuje Urząd m.st. Warszawy i Kunststiftung NRW.

Data pokazu: 30 grudnia, godz. 19:00
Miejsce: CSW Zamek Ujazdowski, sala im. W. Krukowskiego
Wstęp na zaproszenia

Premiera: 21 stycznia, godz. 19:00, Teatr Polski w Poznaniu

Marta Górnicka nominowana do Niemieckiej Nagrody Teatralnej „Der Faust“

Kapituła prestiżowej nagrody teatralnej Der Faust doceniła Górnicką za reżyserię głośnego w Niemczech spektaklu "(M)OTHER COURAGE" z Staatheater Braunchwieg. W uzasadnieniu jury stwierdza, że spektakl to „imponująca, językowo perfekcyjna praca, w której występuje sześć aktorek oraz 17 amatorek i która podejmuje temat wojny. To przykład nowej formy teatru z udziałem amatorów. Warto tu zwrócić szczególną uwagę na warstwę językową, którą często postrzega się jako słaby punkt pracy z amatorami.“ Oprócz Górnickiej na shortliście nagrody „Der Faust“ znalazł się Frank Castorf za spektakl „Bracia Karamazow“ (Volksbühne Berlin) oraz Tom Kühnel i Jürgen Kuttner za spektakl „Der Auftrag“ (Schauspiel Hannover). Laureaci nagrody zostaną ogłoszeni 5 listopada podczas wręczenia nagród we Fryburgu.


„M(OTHER) COURAGE” będzie można zobaczyć 12 października w Berlinie jako występ gościnny w Maxim Gorki Theater.


Nagroda „Der Faust“ powstała w roku 2006 jako narodowa, niedotowana nagroda teatralna, mająca podkreślać artystyczny potencjał niemieckiego teatru. Teatry mogą zgłaszać do nagrody produkcje innych, jednak nie swoje własne. Następnie jury dokonuje nominacji, a spośród nominowanych produkcji członkowie Niemieckiej Akademii Sztuk Scenicznych wyłaniają laureatów.

Pełne uzasadnienie werdyktu:

 

"Estetyka twórczości tej młodej polskiej reżyserki została ukształtowana m.in. podczas współpracy z Robertem Wilsonem. Reżyserka stworzyła autorski koncept nowoczesnego teatru chóralnego, głównie dla kobiet – formułę teatralną, w której używa opracowanej przez siebie metody treningu wokalno-aktorskiego. Marta Górnicka otrzymała wiele nagród – ostatnio została nagrodzona na festiwalu „Fast Forward“ w Staatstheater Braunschweig. Tam też powstał spektakl „M(other) Courage“ – imponująca, językowo perfekcyjna praca, w której występuje sześć aktorek oraz 17 amatorek i która podejmuje temat wojny. To przykład nowej formy teatru z udziałem amatorów. Warto tu zwrócić szczególną uwagę na warstwę językową, którą często postrzega się jako słaby punkt pracy z amatorami. Ten spektakl pokazuje, jakim wzbogaceniem dla niemieckiego teatru są artyści z innych krajów. Pozwala nam też zwrócić uwagę na reżyserkę, której twórczość w jej własnym kraju w obliczu aktualnie panującej tam sytuacji budzi niemałe kontrowersje i której społeczne zaangażowanie jest godne pochwały"

Casting do nowego spektaklu Marty Górnickiej

Teatr Polski w Poznaniu oraz Fundacja CHÓR KOBIET zapraszają na casting do spektaklu „HYMN DO MIŁOŚCI – na orkiestrę, chór pluszaków i Innych”.

 

Zapraszamy WSZYSTKICH zainteresowanych projektem! 

 

UWAGA! Wcześniejsze doświadczenia artystyczne (w tym muzyczne i aktorskie) oraz wiek nie będą kryterium w wyborze uczestniczek/ów projektu.

 

Próby będą odbywały od października do grudnia.

 

Przyłącz się do nas!

Casting odbędzie się w budynku Teatru Polskiego, w dniach 25, 26 września w godz. 10.00–20.00.  

 

Na casting prosimy przygotować:

- ulubioną piosenkę/pieśń;
- dwa zdania na temat Polski – prawdziwe oraz takie, które najlepiej oddają Twoją wymarzoną wizję kraju;
- piosenkę patriotyczną / piosenkę o miłości;
- reklamę Polaków.

 

Zgłoszenia (bądź wszelkie pytania) opatrzone tytułem „HYMN DO MIŁOŚCI” – casting, zawierające krótkie uzasadnienie chęci uczestnictwa w projekcie, zdjęcie oraz biogram (prosimy uwzględnić także takie informacje jak: imię, nazwisko, datę urodzenia, narodowość, zawód, miejsce zamieszkania, adres mailowy i numer telefonu), prosimy przesłać do Agnieszki Różyńskiej na adres e-mail: agnieszka.rozynska@teatr-polski.pl do dnia 22 września 2016 roku.

 

TEATR CHÓRALNY – jest nowoczesną, autorską formą teatru tworzoną przez Martę Górnicką. Praca nad kolejnymi projektami ma charakter eksperymentalny i procesualny. Partytury są kolażem tekstów kultury, podejmują ważne kwestie społeczne i polityczne.

 

„HYMN DO MIŁOŚCI” jest częścią europejskiego tryptyku Marty Górnickiej, który zapoczątkowała izraelska premiera „MATKA COURAGE NIE BĘDZIE MILCZEĆ. CHÓR NA CZAS WOJNY” (listopad 2014). Kolejną część zatytułowaną „M(OTHER) COURAGE” Górnicka zrealizowała w Niemczech na scenie teatru w Brunszwiku (wrzesień 2015).

CHÓR KOBIET na Festival de la Cité

Wielokrotnie nagradzany "MAGNIFICAT" wyreżyserowany przez Martę Górnicką będzie prezentowany podczas Festival de la Cité, corocznego letniego festiwalu w Lozannie, 5 i 6 lipca 2016.


Festival de la Cité od pięćdziesięciu lat promuje sztukę współczesną, interdyscyplinarną, którą interesuje przestrzeń publiczna oraz ścisły związek ze społeczeństwem. Jak o CHÓRZE KOBIET piszą organizatorzy, „Pussy Riot nie są jedynymi, które wstrząsają patriarchalnymi konwencjami Wschodu. Mniej medialne, lecz równie zaangażowane i uparte/zdeterminowane, dzieło Marty Górnickiej – teatr walczący – poszukuje siły swojej kontestacji w formie antycznej”.

KONSTYTUCJA NA CHÓR POLAKÓW w Nowym Teatrze w Warszawie

Konstytucja na Chór Polaków 

+ Patriotyczne Disco

 

1, 2, 3, MAJA 2016 o godz. 18:00 w Nowym Teatrze w Warszawie

 

DLACZEGO KONSTYTUCJA?
Bo dotyczy nas wszystkich, ale mamy do niej skrajnie różne podejście.
Bo dziś nieustannie się do niej odwołujemy – by jej bronić, by domagać się jej zmiany, by ją łamać, by jej strzec.
Bo dla jednych jest dumą. Dla innych hańbą.
Bo dla wszystkich jest USTAWĄ ZASADNICZĄ.
Kto będzie czytał?
CHÓR POLAKÓW

 

AKTORZY NOWEGO TEATRU, WIETNAMCZYCY, CHÓR KOBIET, ZWIĄZEK STRZELECKI „STRZELEC”, ŻYDÓWKI, DZIECI, AKTORZY TEATRU 21, MUZUŁMANIE, UCHODŹCY, EMERYCI I RENCIŚCI, AKTYWIŚCI LGBT, a konkretnie:

 

Marta Adamczewska, Beata Banasik, Sebastian Biały, Grzegorz Brandt, Helena Chmielewska-Szlajfer, Ewa Chomicka, Paulina Drzastwa, Maciej Dużyński, Dawid Dziarkowski, Bartosz Gelner, Krystyna Gielecińska, Violetta Glińska, Alicja Herod, Edina Iliasova, Anna Jagłowska, Rafał Jatczak, Maria Jolanta Nałęcz Jawecka, Katarzyna Jaźnicka, Borys Jaźnicki, Mateusz Józwiak, Gubani, Khay Kharoeva, Ewa Konstanciak, Maja Kowalczyk, Wiesław Kowalski, Grzegorz Kuraszkiewicz, Kim Lee, Zaretta Mamaeva, Mateusz Marciniak, Marta Markowicz, Kamila Michalska, Mateusz Michnikowski, Olga Mysłowska, Ngo Van Tuong, Natalia Obrębska, Michał Pęszyński, Jacek Poniedziałek, Anna Rączkowska, Paulina Sacharczuk-Kajper, Natalia Samolijk, Jakub Sitek, Michalina Sitek, Kaja Stępkowska, Kamilla Tantasheva, Ton Van Anh, Dawid Wawryka, Karolina Więch, Anna Wodzyńska, Anna Wojnarowska, Viet Thu Lan Pham, Raisa Zaurbekova, Piotr Zwolski


I nie chodzi o to, by dowieść, że możemy zestroić głosy, że możemy śpiewać unisono. Stworzymy chór, który przemówi różnymi głosami. Chór różnych rejestrów, chór kakofoniczny.

 

Dołącz!
KAŻDY może przeczytać Konstytucję.

Drogie Społeczeństwo,
Jak się masz? Jak żyjesz? Pytamy, bo Twoje życie bardzo ostatnio przyśpieszyło. Dużo się wokół Ciebie dzieje. Jak wiesz, w teatrze często zajmujemy się Tobą, dużo o Tobie rozmawiamy. A nawet mówimy w Twoim imieniu.
Dużo słów teraz wokół Ciebie krąży. Coraz szybciej, z coraz większym ładunkiem i polem rażenia. Polsko-polska wojna na słowa, jak mówią. OJCZYZNA, PRAWDA, NARÓD, OBYWATEL, WRÓG, PATRIOTA, ZDRAJCA, KAŻDY. Polemiści stoją po przeciwnych stronach i strzelają. Bo nie da się rozmawiać za pomocą amunicji.
Czyje są „polskie wartości”? Moje? Twoje? Co nam odbiera wolność? Czy jest jakieś MY?
Chcemy zapytać o to Ciebie, Społeczeństwo. Chcemy zapytać o to w teatrze.
Więc tym razem ZAPRASZAMY Cię do nas, na scenę, żeby wspólnie przeczytać Konstytucję.

 

Koncept, reżyseria, tekst: Marta Górnicka
Dramaturgia: Agata Adamiecka
Choreografia: Anna Godowska
Organizacja przestrzeni: Robert Rumas
Identyfikacja wizualna: Luka Rayski
Światło: Artur Sienicki
Asystent reżyserki: Łukasz Jaskuła
Produkcja: Anna Czerniawska
Współpraca kompozytorska: Teoniki Rożynek
Konsultacje kostiumograficzne: Aleksandra Harasimowicz 

 

1 maja owtarta próba generalna
2-3 maja spektakle

wstęp wolny, odbiór bezpłatnych wejściówek w kasie teatru 22 379 33 33, bow@nowyteatr.org

CHÓR KOBIET na Antigel Festival

9 lutego 2016 roku o godzinie 20:30 na Festiwalu Antigel w Genewie (Szwajcaria) odbędzie się pokaz spektaklu "MAGNIFICAT".

Antigel Festival to interdyscyplinarny festiwal, prezentujący najciekawsze zjawiska z zakresu tańca, muzyki i performansu.


"MAGNIFICAT" zostanie pokazany w specjalnie przygotowanej na tegoroczną edycję przestrzeni "Le Grand Central" - zaprojektowanym przez Bureau A efemerycznym centrum kultury.


więcej informacji: tutaj

"M(OTHER) COURAGE" wśród najważniejszych spektakli roku

Spektakl "M(other) Courage" w reż. Marty Górnickiej z Staatstheater Braunschweig znalazł się w gronie 47 przedstawień uznanych przez korespondentów i redaktorów portalu teatralnego nachtkritik.de za najważniejsze spektakle ostatnich dwunastu miesięcy w Niemczech, Austrii I Szwajcarii. 

W uzasadnieniu czytamy: „Marta Górnicka dyryguje chóralnym spektaklem bazującym na zakurzonym klasyku Brechta i tworzy chór-monstrum, który pomaga nam poradzić sobie z naszą współczesnością”.

Marta Górnicka w Teheranie

W dniach 16-17 grudnia 2015 roku w Dramatic Arts Center of Iran w Teheranie (Iran) odbędą się warsztaty Marty Górnickiej ODZYSKAĆ / STWORZYĆ GŁOS. Warsztaty odbędą się w ramach Dni Polskiego Teatru - zakończenia obchodów Roku Teatru Polskiego za granicą.

CHÓR KOBIET w Atenach

21 i 22 listopada CHÓR KOBIET wystąpi w Atenach ze spektaklem "MAGNIFICAT" na festiwalu Transitions. Tegoroczna edycja festiwalu jest poświęcona najciekawszym zjawiskom teatralnym z Europy Środkowej.

"Dla artystów biorących udział w festiwalu, teatr jest ponad wszystko aktem politycznym. Osobiście doświadczyli nagłej zmiany w postaci niepohamowanego kapitalizmu i wolnego rynku. Ich teatr odgrywa aktywną rolę w publicznym dyskursie - poprzez wyraźne zajęcie stanowiska wobec tematów społecznych, ideologicznych, ekonomicznych" - deklaruje dyrektorka artystyczna festiwalu, Katia Arfara.

 

W ramach festiwalu, 20 listopada Marta Górnicka poprowadzi warsztaty autorskiego treningu wokalno-aktorskiego.

 

Więcej informacji: tutaj

Dzień Solidarności z Uchodźcami

CHÓR KOBIET włącza się w ogólnopolską akcję Dzień Solidarności z Uchodźcami.

Zapraszamy 15 października na godz. 21:30 do Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego (ul. Jazdów 1) w Warszawie na zbiorowe, chóralne czytania kompilacji tekstów, dla których motywem przewodnim będą romantyczne teksty polskiego pielgrzymstwa, słowa krążące w sieci i populistyczne slogany.

Chór, pod wodzą Marty Górnickiej, zmiksuje języki poetów i polityków, a współtworzyć będą go artyści związani z CHÓREM KOBIET, pracownicy Instytutu oraz wszyscy, którzy zechcą się włączyć w nasze działanie.

Więcej informacji: tutaj

"MAGNIFICAT" w ramach Dziedzińca Dialogu

7 października 2015 roku o godzinie 20:00 w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego odbędzie się pokaz spektaklu „MAGNIFICAT“. Spektakl zostanie zagrany w ramach projektu „Dziedziniec Dialogu“.

Po przedstawieniu odbędzie się debata „Czy mamy w Polsce cenzurę religijną?”. W rozmowie na temat warunków wolności wypowiedzi i twórczości artystycznej w dzisiejszej Polsce wezmą udział Edwin Bendyk, ks. Andrzej Draguła, Izabela Kowalczyk i Ewa Majewska.


Spotkanie będzie także premierą książki „GOLGOTA PIKNIK POLSKA. Sztuka – religia – demokracja” pod red. Agata Adamiecka-Sitek, Iwona Kurz wydanej przez Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego i Wydawnictwo Krytyki Politycznej.

Prapremiera "M(OTHER) COURAGE"

25 września 2015 roku w Staatstheater Braunschweig odbędzie się prapremiera spektaklu M(OTHER) COURAGE w reżyserii Marty Górnickiej z choreografią Anny Godowskiej. Autorem partytury do libretta Marty Górnickiej jest Wojciech Blecharz, koncept scenograficzny stworzył Robert Rumas.

Spektakl jest częścią tryptyku, który zapoczątkował performans „MATKA COURAGE nie będzie milczeć. CHÓR NA CZAS WOJNY” z udziałem sześćdziesięcioosobowego chóru matek i dzieci pochodzenia żydowskiego i arabskiego oraz izraelskich żołnierzy-tancerzy. Jego premiera odbyła się 13 grudnia 2014 roku w przestrzeniach Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Tel Avivie. Performans inaugurował promocję polskiego teatru za granicą związaną z obchodami 250 lat teatru publicznego w Polsce. Kolejna odsłona tryptyku powstanie w 2016 roku.

 

W MATCE COURAGE ustanawia się obsceniczny chór publiczny. Obsceniczny, bo udzielający głosu tym, którzy powinni być niemi: matkom, imigrantom i dzieciom. I jest to głos generacji konfliktu w NIEMCZECH i EUROPIE. EUROPIE szaleństwa neonacjonalistycznego języka, konfliktów, uprzedzeń, lęku i przemocy. CHÓR pyta o zrozumiały strach i irracjonalny lęk; o obcych, o uchodźców w Niemczech i w Europie; o rzeczywistość pełną przemocy i absurdu; o brutalne ścieranie się postaw ludzkich.

 

Strzępy marszy wojskowych (Wenn die Soldaten), piosenek o miłości, cytaty z „Matki Courage” czy „Fatzera” staja się drogowskazami rozmaitych kierunków. Teksty z gazet, Jelinek, Heinera Mullera, Habermasa, teksty socjologiczne, wyliczanki dziecięce, pieśni Schuberta, cytaty z Biblii, narodowa klasyka oraz fragmenty nazistowskich marszy: CHÓR używa ich, żeby pytać o to co z tymi, którzy nie mają siły na rzeczywistość we współczesnej Europie? W Niemczech? Czym jest ich rzeczywistość? Co jest fantazmatem, a co realnością? Gdzie jest „prawda”? Nie ma historii poza wojną – mówi Brecht. Wobec kogo się toczy wojna dzisiaj?

 

Marta Górnicka:
MATKA to dla mnie cała konstelacja różnych możliwości, które uruchamiam na scenie: kobieta, mężczyzna, głos komputera, Niemcy, Europa, Merkel. I wreszcie Matka, czyli M(other). Jej dzieci to dzisiaj imigranci, Żydzi, Arabowie, psy, homoseksualiści, nieme Katarzynki. Wszyscy wykluczeni. Wszyscy, którzy próbują być Courage. I którzy nie mają już siły na rzeczywistość. Którzy się nie opłacają. Dla Nikogo. Ale wołają „MATKO!”. Ale to także „wyrodne” dzieci, nacjonaliści, agresywni kibole. Czy wóz Matki może pomieścić dziś te miliony dzieci? MATKA płacze nad swoim dzieckiem-narodem, które znów popełnia błędy, nigdy nie jest doskonałe. Ale ponownie rodzi kolejnego syna, córkę, którego posyła na wojnę. Dla mnie MUTTER to wehikuł poprzez który próbuje opowiadać o brutalności dzisiejszego świata, o tym jak bardzo nieludzki potrafi być człowiek, jak historia zatacza koło.

 

I wreszcie NIEMCY jako matka. NARÓD w środku EUROPY. To wielkie ciało leżące w środku Europy. Replikujące się ciało-NARÓD. Matka, która deklaruje: ”Jestem gotowa przyjąć wszystkich, ale też i wypluć".

© Volker Beinhorn, Staatstheater Braunschweig


więcej informacji: tutaj

Powstała Fundacja CHÓR KOBIET

22 września 2015 w Warszawie została zarejestrowana Fundacja CHÓR KOBIET. Prezesem Zarządu została Marta Górnicka, Członkami Zarządu - Małgorzata Błasińska i Łukasz Jaskuła.

Fundacja CHÓR KOBIET wywodzi się z pracy nad projektem teatralnym Marty Górnickiej prowadzonej w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie od 2009 roku. CHÓR KOBIET miał odzyskać kobiety dla teatru oraz przywrócić teatrowi CHÓR, stworzyć dla niego nowy język i formę obecności scenicznej. Pracy tej przyświecała idea stworzenia ponowoczesnego teatru chórowego – estetycznej, formalnej i ideologicznej koncepcji teatru, która łączy źródłową dla zachodniej sceny siłę zbiorowego ciała/głosu ze współczesną krytyką języka jako narzędzia władzy.

Fundacja CHÓR KOBIET – zajmuje się upowszechnianiem i promocją nowych form teatru, przekraczających tradycyjne podziały w obrębie sztuk. Wspiera działania artystyczne o polityczno- społecznym wymiarze zmierzające do zniesienia opresji i stworzenia możliwości negocjowania wartości i wzorców, na których opierają się społeczeństwa. Jej celem jest również wspieranie procesu budowy otwartej, różnorodnej, niewykluczającej wspólnoty poprzez czynne włączanie społeczeństwa w kulturę.

CHÓR KOBIET otwiera festiwal w Bazylei

15 kwietnia 2015 roku o godzinie 20:30 CHÓR KOBIET zaprezentuje spektakl "MAGNIFICAT" na otwarcie międzynarodowego festiwalu "It’s The Real Thing - Basler Dokumentartage'15".

"MAGNIFICAT" zaprezentowany zostanie w Kaserne Basel, teatrze utworzonym w budynkach dawnego opactwa w Bazylei.

 

Więcej informacji: tutaj

CHÓR KOBIET w La Villette w Paryżu

17 i 18 marca w paryskim La Villette w ramach festiwalu "L'Esprit de groupe" zostanie pokazany "MAGNIFICAT" w reżyserii Marty Górnickiej.

CHÓR KOBIET we Francji

CHÓR KOBIET rusza w tournee po Francji. Zespół pokaże "MAGNIFICAT" w Marsylii, Martigues, Aix-en-Provence i Tours w ramach festiwali Parallèle 2015 i Écoute/Voir.

 

Dodatkowo spektaklowi w Marsylii będą towarzyszyć warsztaty prowadzone przez Martę Górnicką. Natomiast w Tours po przedstawieniu odbędzie się spotkanie z udziałem reżyserki Marty Górnickiej, choreografki Anny Godowskiej i choreutek.

Plan tournée
14.01.2015 o 20:30 Marsylia, festival Parallèle 2015, Le Merlan scène nationale de Marseille
15.01.2015 o 20:30 Martigues, festival Parallèle 2015, Le Théâtre des Salins, scène nationale de Martigues
16.01.2015 o 20:30 Aix-en-Provence, festival Parallèle 2015, Le Théâtre du Bois de L'Aune
18.01.2015 o 17:30 Tours, festival Écoute/Voir, l'Opera de Tours/Grand Théâtre de Tours

"MATKA COURAGE NIE BĘDZIE MILCZEĆ. CHÓR NA CZAS WOJNY" w Tel Avivie

Performans na 60-osobowy chór matek arabskich i żydowskich, izraelskich tancerzy-żołnierzy, dzieci arabskie rozpisany na 4 przestrzenie Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Tel Avivie. „MATKA COURAGE NIE BĘDZIE MILCZEĆ” to chór dwóch języków (arabski, hebrajski) i jednego głosu.

 

Projekt MATKA COURAGE miał prapremierę 11 grudnia 2014 roku i inaugurował promocję polskiego teatru za granicą związaną z obchodami 250 lat teatru publicznego w Polsce.

Marta Górnicka, autorka nowej formy teatru chórowego, przenosi w tym projekcie swoje poszukiwania w przestrzeń szczególnie rozumianej reżyserii społecznej. Do udziału w performansie zaprasza funkcjonujące w radykalnie skonfliktowanych społecznościach grupy, z którymi pracuje, stwarzając możliwość ekspresji skrajnych afektów i bezpośredniej interakcji między tymi, których na co dzień oddziela niewidzialna bariera. Nie chodzi już o to, by reprodukować na scenie konflikt i mechanizm jego narastania, ale by go objawić w całym natężeniu i zabójczych kolizjach. I by mimo to znaleźć możliwość stworzenia wspólnego dzieła, które przemówi w wielu językach i zarazem jednym ludzkim głosem.

 

Chór, jaki tworzy się w trakcie takiej pracy, daje szansę przemiany śmiertelnych antagonizmów w ujawniony na scenie agonizm, pozwala stanąć obok siebie ludziom, których dzielą nieredukowalne różnice, ale którzy przez sam fakt wspólnej pracy w domenie głosu i ciała uznają prawomocność tych, których polityka definiuje jako „wrogów”.

 

Idzie zatem także o to, by postawić radykalne pytanie o społeczną skuteczność sztuki wobec najtrudniejszych wyzwań współczesnego świata. I pytając, zarazem podjąć wysiłek, by ze sztuki uczynić narzędzie przekraczania stale narastających w społeczeństwach postaw wrogości.

 

Kim jest Matka COURAGE dzisiaj? Kim jest kobieta w systemie konfliktu i wojny? W miejscu, gdzie toczy się obecnie jeden z największych konfliktów na świecie przemówi CHÓR: zabrzmią słowa jak pociski, śpiew i piosenki dziecięce.

 

CHÓR będzie mówił przeciwko obrazowi „konfliktu”, „innego”, „wroga” rodzącemu się w zawłaszczonym języku. W surrealnym świecie wojny, w którym przemoc jest kadrowana, nie wiadomo już co jest „ przemocą” a co „obroną”, co jest „życiem zagrożonym” a co „życiem wartościowym”, co „aktem terroru”, a co obroną przed tym aktem, kto „przyjacielem”, kto „wrogiem”?

 

Czy wojna jako „interes” będzie się reprodukowana w nieskończoność? Czy nie jestem „wystarczająco ludzka”? - pyta jedna z matek. Kto jest „bardziej ludzki”: Arab czy Żyd? „Dopóki widzimy człowieka w innym, w ten i tylko ten sposób zatrzymamy szaleństwo?” pyta Robi Damelin, arabska matka.

 

Tam, GDZIE WYDAJE SIĘ, ŻE NIE MA JUŻ GŁOSU - spróbujemy mówić.
TAM, GDZIE MOŻNA JUŻ TYLKO BAĆ SIĘ SŁÓW - będziemy śpiewać.


MATKA to projekt ekstremalny. Arabki i Żydówki, które poznałam są mądre, odważne. Na próbach płaczą tak, jakby śpiewały. Śpiewają tak, jakby płakały (…)Wspólnie zapytamy o to czym jest człowiek.

Tournée "REQUIEMASZYNY" we Francji

Spektakl "REQUIEMASZYNA" w reżyserii Marty Górnickiej zostanie zaprezentowany na Festival Automne en Normandie w Pau, w Hawrze i w Nanterre. 16 listopada w Hawrze odbędą się warsztaty Marty Górnickiej w Théâtre des Bains-Douches. 28 listopada po pokazie spektaklu odędzie się spotkanie CHORU KOBIET z widzami.

Plan tournée:

17-18.11.2014 Hawr, festival Automne en Normandie/Centre culturel La Forge-Harfleur

20.11.2014 Pau, Scène conventionnée danse-théâtre de Pau

22-23, 25-30.11.2014 Nanterre, Théâtre Nanterre-Amandiers

CHÓR KOBIET w Berlinie

CHÓR KOBIET zaprezentuje dwa swoje przedstawienia "MAGNIFICAT" i "REQUIEMASZYNĘ" w ramach Berliner Festspiele Foreign Affairs.

Berlińskie pokazy "MAGNIFICATU" odbędą się 3 lipca 2014 roku o 20:00 i 22:00 w Haus der Berliner Festspiele, a "REQUIEMASZYNY" 4 i 5 lipca o 22:00, również w Haus der Berliner Festspiele.

 

Festiwal prezentuje najciekawsze zjawiska artystyczne z obszarów teatru, muzyki, tańca i literatury. Ten prestiżowy festiwal odbywa się od 1951 roku w Berlinie.

"MAGNIFICAT" w Nottingham

26 i 27 maja 2014 roku o godzinie 20:00 odbędzie się pokaz wielokrotnie nagradzanego spektaklu "MAGNIFICAT" na neat14 - Notthingham European Arts and Theatre Festival 2014.

"REQUIEMASZYNA" w Strasburgu i Dreźnie

Po sukcesach spektaklu "Requiemaszyna" na Festiwalu "Sens Interdits" w Théâtre de la Renaissance w Lyonie, przedstawienie Marty Górnickiej wraca do Francji. Od 28 marca do 1 kwietnia spektakl będzie można zobaczyć w Théâtre National de Strasbourg.

Spektakl zostanie pokazany 10 razy. Théâtre National de Strasbourg jest koproducentem trzeciego spektaklu Marty Górnickiej.

 

Kolejnym przystankiem CHÓRU KOBIET jest Drezno. 21 maja 2014 o godzinie 18:00 i 20:00 "REQUIEMASZYNA" zostanie zaprezentowany na Bürgerbühne Festival.

"REQUIEMASZYNA" w Teatrze Małym w Tychach

21 lutego 2014 roku odbędzie się pokaz spektaklu REQUIEMASZYNA w reżyserii Marty Górnickiej w Teatrze Małym w Tychach.

Warsztaty teatru chórowego

Publikujemy listę osób przyjętych na warsztaty teatru chórowego Marty Górnickiej w dniach 25 i 26 stycznia 2014 roku.

25 stycznia 2014 ( sobota)

1. Gawlita Anna

2. Gibki Karolina

3. Górniak Olga

4. Hawryluk Małgorzata

5. Izert Michalina

6. Jędrzejewska Paulina

7. Kutyła Dorota

8. Łucyk Weronika

9. Łuczak Beata

10. Marczyk Monika

11. Oleksyn Przemysław

12. Szuszkiewicz Piotr

13. Tustanowska Joanna

14. Żbikowska Marta

 

26 stycznia 2014 (niedziela)

1. Ankiersztejn Marta

2. Arrigoni Giuseppina

3. Cieślak Ola

4. Duniec Klara

5. Gutfeld Agnieszka

6. Kaczor Dorota

7. Leszczyńska Karolina

8. Leszczyńska Natalia

9. Niemyjska Zuzanna

10. Pawłowska Zuzanna

11. Siutsova Lena

12. Sokołowska Marta

13. Sosińska Agnieszka

14. Tejwan Martyna

15. Wróblewska Joanna

16. Zembowicz Lucyna

"REQUIEMASZYNA" hitem 2013

Spektakl "REQUIEMASZYNA" znalazł się na liście 10 najlepszych spektakli teatralnych 2013 roku opublikowanej przez tygodnik "POLITYKA".

W uzasadnieniu czytamy: „25 mężczyzn i 8 kobiet recytuje, skanduje, syczy i jęczy wiersze Władysława Broniewskiego. Produkt eksportowy roku, objechał cały świat".

THE CHORUS OF ROMA PEOPLE

Performance w ramach projektu “X-APARTMENTS, Košice 2013 – European Capital Of Culture”.

libretto i reżyseria: Marta Górnicka

występują: Miłka Janova, Duszan Jano, Dominika, Tatiana Janova, Eva Horvatova, Adrian Jano

dramaturgia: Johanna Hoehmann

asystentka: Julia Cehelska

produkcja: Goethe Institut we współpracy z Instytutem Polskim w Bratysławie

premiera: 26 września 2013, Koszyce (Słowacja)

 

- Z moją twarzą? Kto mnie weźmie do pracy – pyta Eva.

- Zanim podpiszesz umowę, pracodawca musi cię ZOBACZYĆ – dodaje Duszan.

- Liczy się TWARZ – mówi CHÓR.

W Koszycach, Europejskiej Stolicy Kultury 2013, mieście prezentującym się w folderach jako "city of peace", znajduje się największe romskie getto w Europie. W Lunik IX, robotniczej dzielnicy na obrzeżach miasta, bez prądu, gazu i wody żyje około dziewięciu tysięcy bezrobotnych Romów. Libretto spektaklu zostało zbudowane z opowieści koszyckich Romów i słowackich piosenek. THE CHORUS OF ROMA PEOPLE to polityczno-muzyczna wypowiedź na temat ekonomicznej i społecznej sytuacji Romów w Europie.

Niemiecka premiera „REQUIEMASZYNY” w Mülheim nad Rurą (Nadrenia Północna-Westfalia) oraz pokazy spektakli Marty Górnickiej na Malta Festival Poznań 2013.

„REQUIEMASZYNA” - najnowsza premiera Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego - jest wydarzeniem międzynarodowym, wyprodukowanym wspólnie z czterema europejskimi instytucjami: Ringlokschuppen (Mülheim, Niemcy), La Filature - Scène Nationale (Miluza, Francja) oraz Théâtre National de Strasbourg i Le Maillon (Strasburg, Francja).

Polska premiera spektaklu odbyła się 24 marca 2013 roku w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego, francuska premiera miała miejsce 22 maja 2013 w Miluzie. Niemieckie pokazy premierowe spektaklu odbędą się 14 i 15 czerwca 2013 o godzinie 19.30 w Mülheim nad Rurą (teatr Ringlokschuppen). Podczas swojej międzynarodowej trasy spektakl odwiedzi także kolejne francuskie miasta - Lyon (październik 2013) i Strasburg (marzec-kwiecień 2014). W Lyonie zostaną pokazane również przedstawienia CHÓRU KOBIET w reżyserii Marty Górnickiej - "TU MÓWI CHÓR: tylko 6 do 8 godzin, tylko 6 do 8 godzin..." oraz "MAGNIFICAT".

 

W czerwcu tego roku spektakl „REQUIEMASZYNA” pokazany będzie na Malta Festival Poznań 2013 w ramach idiomu „OH-MAN, OH-MACHINE - CZŁOWIEK-MASZYNA”, którego kuratorem jest znany włoski reżyser Romeo Castellucci. Przedstawienie jest jedynym polskim wydarzeniem programu głównego festiwalu. Pokazy "REQUIEMASZYNY" odbędą się w Starej Rzeźni (ul. Garbary 101/111, Poznań) 26 czerwca 2013 r. o godzinie 20.00 i 27 czerwca 2013 o godzinie 20.00 i 22.30.

 

Podczas Malta Festival Poznań 2013 w ramach projektu GENERATOR MALTA, Instytut Teatralny pokaże również spektakle CHÓRU KOBIET: „TU MÓWI CHÓR” (24 czerwca 2013, godzina 21:30) oraz „MAGNIFICAT” (25 czerwca 2013, godzina 21:30). Wszystkie wydarzenia w ramach GENERATORA MALTA, odbywają się na Placu Wolności w Poznaniu. Więcej informacji o programie festiwalu i biletach na stronie: www.malta-festival.pl.

Premiera "REQUIEMASZYNY"

Trzeci spektakl Marty Górnickiej to kontynuacja prowadzonej przez reżyserkę pracy nad stworzeniem nowoczesnego chóru tragicznego, w której centrum leży krytyczna refleksja nad człowiekiem ustanawianym przez kulturowe, społeczne, ekonomiczne i religijne normy. Światowa premiera 24 marca w Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie.

Marta Górnicka zdobywczynią głównej nagrody za reżyserię na Europejskim Festiwalu Młodych Reżyserów "Fast Forward"

Marta Górnicka otrzymała główną nagrodę za reżyserię spektaklu "MAGNIFICAT" na Europejskim Festiwalu Młodych Reżyserów "Fast Forward"w Brunszwiku (Niemcy).

CHÓR KOBIET wystąpił ze spektaklem "MAGNIFICAT" 17 i 18 listopada na zakończenie festiwalu w Staatstheater Braunschweig. „Fast Forward” prezentował spektakle 8 najważniejszych młodych twórców teatralnych z całej Europy. W programie festiwalu znalazły się przedstawienia Martina Grünheita, Simona Kubischa (Niemcy), Katy Hernan, Adriena Ruppa (Szwajcaria), Maren E. Bjrseth, Marjolijn van Heemstra (Holandia), Ruth Rosenthal, Xaviera Klaine (Francja-Izrael), Csaby Polgár (Węgry).

Akt wyzwolenia Nachtkritik.de 19.11.2012

Spektakl “MAGNIFICAT" polskiej reżyserki Marty Górnickiej zdobył główną nagrodę na drugim europejskim festiwalu młodej reżyserii "Fast Forward”, zakończonym w niedzielny wieczór w Staatstheater Braunschweig.

„MAGNIFICAT” to spektakl, który pokazał nam wyjątkowy sposób pracy z teatrem chórowym. Chór u Marty Górnickiej dokonuje aktu wyzwolenia. To nie jest jednolita grupa, ale żywy, dźwięczący organizm, złożony z zapadających w pamięć indywiduów” – to cytat z oświadczenia prasowego jury festiwalu w składzie: Beatrix Bühler, kuratorka szwajcarskiego festiwalu "Auawirleben", Paolo Magelli – włoski reżyser teatralny, Christian Rakow - krytyk teatralny (Nachtkritik) i Joachim Kleoment – dyrektor naczelny Staatstheaters Braunschweig. „MAGNIFICAT” konkurował z siedmioma innymi inscenizacjami z sześciu europejskich krajów. Zwyciężczyni konkursu Marta Górnicka wyreżyseruje w następnym sezonie spektakl w Staatstheater Braunschweig.

(Staatstheater Braunschweig / sd)

21 listopada 2012 CHÓR KOBIET rusza w tournée po Francji. Spektakle CHÓRU KOBIET - "TU MÓWI CHÓR" oraz "MAGNIFICAT" zostaną pokazane m.in. na w Rennes, Arras, Douai oraz na festiwalu La Rose des Vents w Villeneuve d'Ascq.

CHÓR KOBIET we Francji i Belgii

CHÓR KOBIET rusza w tournee po Francji i Belgii. W ciagu 10 dni zespół wystąpi w 6 miastach.

PLAN TOURNEE CHÓRU KOBIET we FRANCJI i BELGII:

22 11.2012 g. 19.00: "MAGNIFICAT" w Rennes, Théâtre du Vieux Saint-Etienne, 14 rue d’Echange, 35000, Rennes

23.11.2012 g. 21.30: "MAGNIFICAT" w Rennes, Théâtre du Vieux Saint-Etienne, 14 rue d’Echange, 35000, Rennes

24.11.2012 g. 20.00 "MAGNIFICAT" w Rennes, Théâtre du Vieux Saint-Etienne, 14 rue d’Echange, 35000, Rennes

27.11.2012 g. 20:00: "MAGNIFICAT" w Arras, Salle a l'Italienne

28.11.2012 g. 20.00: "TU MÓWI CHÓR" w Douai Salle Andre Malraux

29.11.2012 g. 20:15: "TU MÓWI CHÓR" w Ieper, Het Perron Ieper, Fochlaan 1, 8900 Ieper (Belgia)

30.11.2012 g. 20:00: "TU MÓWI CHÓR" w Vieux Conde, sala Le Bulon

1.12.2012 g. g. 20:30: "MAGNIFICAT", Villeneuve d'Ascq Festiwal La Rose des Vents

CHÓR KOBIET w Lipsku

Marta Górnicka, Romeo Castellucci, Sandrine Buring, Oskaras Koršunovas na prestiżowym festiwalu "euro-scena" w Lipsku.

Przedstawienie CHÓRU KOBIET "TU MÓWI CHÓR" pokazane zostało na 22. Międzynarodowym Festiwalu Teatralnym "euro-scena", który jest przeglądem twórczości najbardziej wyrazistych reżyserów i choreografów z całej Europy. W tegorocznym programie festiwalu znalazły się przedstawienia: Romeo Castellucciego - "Sul concetto di volto nel figlio di Dio", Oskara Koršunovasa - "Miranda" na podstawie "Burzy" Williama Szekspira, spektakl "En Atendant" Anne Teresy De Keersmaeker-jednej z najważniejszych europejskich choreografek oraz "TU MÓWI CHÓR" w reżyserii Marty Górnickiej.
Spektakl "TU MÓWI CHÓR" pokazany został 7 i 8 listopada 2012 o 22.00 w Schaubühne Lindenfels. Pełny program festiwalu dostępny jest na www.euro-scene.de

"MAGNIFICAT" w Braunschweig

17 i 18 listopada 2012 roku CHÓR KOBIET wystąp na festiwalu »Fast Forward« European Festival for Young Stage Directors.

Spektakl "MAGNIFICAT" zostanie dwukrotnie pokazany na festiwalu »Fast Forward« European Festival for Young Stage Directors, organizowanym przez Staatstheater Braunschweig w Niemczech. Spektakle będzie można zobaczyć 17 listopada o godzinie 19.00 i 18 listopada o 20.15 w Staatstheater Braunschweig. Szczegóły: www.staatstheater-braunschweig.de.

CHÓR KOBIET nagrodzony w Sarajewie

Spektakl CHÓRU KOBIET – „MAGNIFICAT” w reżyserii Marty Górnickiej otrzymał prestiżową nagrodę Srebrnego Wieńca Laurowego dla najlepszego spektaklu Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MESS w Sarajewie w kategorii FUTURE MESS.

Spektakl CHÓRU KOBIET – „MAGNIFICAT” w reżyserii Marty Górnickiej otrzymał prestiżową nagrodę Srebrnego Wieńca Laurowego dla najlepszego spektaklu Międzynarodowego Festiwalu Teatralnego MESS w Sarajewie w kategorii FUTURE MESS. FUTURE MESS jest specjalnym programem festiwalu skupiającym się na poszukiwaniu nowych języków w teatrze i promocji młodych twórców. Spektakl CHÓRU KOBIET otrzymał również dwie specjalne nagrody, przyznane przez dziennikarzy Radia Sarajevo i Magazynu “Dani” – “Hrabri Novi Svijet”.

Grand Prix MESS festival - nagrodę Złotego Wieńca Laurowego za najlepsze przedstawienie - otrzymał „Max Black” w reżyserii Heinera Goebbelsa. Złoty Wieniec Laurowy dla najlepszego reżysera przyznano Romeo Castellucciemu za spektakl „On the Concept of the Face, Regarding the Son of God”.

Werdykt jury International Theater Festival MESS 2012: www.mess.ba

CHÓR KOBIET na Kongresie Kobiet

W najbliższą sobotę, 15 września o godzinie 11.30 CHÓR KOBIET zaprezentuje Projekt II: "MAGNIFICAT" na IV KONGRESIE KOBIET - KOBIETY DLA POLSKI, POLSKA DLA KOBIET w Sali Kongresowej w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

www.kongreskobiet.pl

CHÓR KOBIET nagrodzony w Koszalinie

Spektakl CHÓRU KOBIET "MAGNIFICAT" w reż. Marty Górnickiej otrzymał Nagrodę Główną oraz Nagrodę Publiczności na 3. Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr 2012.

Jury 3. Koszalińskich Konfrontacji Młodych m-teatr 2012 w składzie Joanna Krakowska, Zenon Butkiewicz, Zdzisław Derebecki, jednogłośnie przyznało Nagrodę Główną festiwalu dla Marty Górnickiej za reżyserię spektaklu "MAGNIFICAT" wykonanywanego przez CHÓR KOBIET - zespół działający przy Instytucie Teatralnym im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie. 

Spektakl został również uhonorowany nagrodą koszalińskiej publiczności za najlepszy spektakl tegorocznej edycji Koszalińskich Konforntacji Młodych m-teatr 2012, organizowanych już po raz trzeci przez Bałtycki Teatr Dramatyczny im. Juliusza Słowackiego w Koszalinie. 

Głowna Nagroda Jury XLVII Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2012

Jury XLVII Przeglądu Teatrów Małych Form KONTRAPUNKT 2012 przyznało Główną Nagrodę twórczyniom i wykonawczyniom spektaklu "MAGNIFICAT" CHÓRU KOBIET z Instytutu Teatralnego im. Zbigniewa Raszewskiego w Warszawie, koncept, libretto, reżyseria Marta Górnicka – "za radykalną, innowacyjną formę teatralną, która pozwoliła uwolnić ukryty głos polskich kobiet."

www.kontrapunkt.pl

Najbliższe pokazy CHÓRU KOBIET

Najbliższe pokazy CHÓRU KOBIET w Warszawie:

20, 21, 22 października, godzina 20:00 projekt II: "MAGNIFICAT", Instytut Teatralny im. Zbigniewa Raszewskiego